Misströsta inte du handlare och butiksägare! Det finns bot mot alla dessa jobbiga kunder som förmörkar tillvaron. Om det inte hjälper att kläderna är trasiga eller frukten möglig i diskarna, att låta blir prismärka och vara allmänt sur så finns det mer sofistikerade metoder att tillgripa. De går ut på att när du har gjort fel så ska kunderna straffas för det. Här ska du få några handfasta knep:
- Märk massor av varor med extrapriser men lägg INTE in rabatterna i kassasystemet.
- Förbjud kassörskorna att återbetala pengar.
- Hänvisa kunder som har fått betala för mycket till informationen.
- I informationen ska det inte bara finnas information, nej nej, tips och lotter, bagerivaror, blommor, medicin, godis, paketutlämning etc etc ska också finnas där – så att det ALLTID är lång kö där – det gäller att få kunden att köa så länge som möjligt.
- Ha extra hårda anställningskrav på personalen i informationen.
-
De ska aldrig ha förstått sig på den där miniräknaren (om det skulle vara brist på just den sortens ungdomar (de är billigast) så går det också bra med unga tjejer med jättelånga lösnaglar – för de kan inte heller hantera miniräknare).
- De ska vara väldigt förtjusta i att prata. Med varandra alltså.
- De ska vara släkt med snigeln.
Följer du dessa råd så kan jag garantera att kunderna kommer att försvinna och du får lite välbehövlig lugn och ro.
Lämna ett svar