Råd till butiker som vill bli av med kunder

Misströsta inte du handlare och butiksägare! Det finns bot mot alla dessa jobbiga kunder som förmörkar tillvaron. Om det inte hjälper att kläderna är trasiga eller frukten möglig i diskarna, att låta blir prismärka och vara allmänt sur så finns det mer sofistikerade metoder att tillgripa. De går ut på att när du har gjort fel så ska kunderna straffas för det. Här ska du få några handfasta knep:

  • Märk massor av varor med extrapriser men lägg INTE in rabatterna i kassasystemet.
  • Förbjud kassörskorna att återbetala pengar.
  • Hänvisa kunder som har fått betala för mycket till informationen.
  • I informationen ska det inte bara finnas information, nej nej, tips och lotter, bagerivaror, blommor, medicin, godis, paketutlämning etc etc ska också finnas där – så att det ALLTID är lång kö där – det gäller att få kunden att köa så länge som möjligt.
  • Ha extra hårda anställningskrav på personalen i informationen.
  • De ska aldrig ha förstått sig på den där miniräknaren (om det skulle vara brist på just den sortens ungdomar (de är billigast) så går det också bra med unga tjejer med jättelånga lösnaglar – för de kan inte heller hantera miniräknare).

  • De ska vara väldigt förtjusta i att prata. Med varandra alltså.
  • De ska vara släkt med snigeln.

Följer du dessa råd så kan jag garantera att kunderna kommer att försvinna och du får lite välbehövlig lugn och ro.



Kommentarer

18 svar till ”Råd till butiker som vill bli av med kunder”

  1. hahaha – låter bra 🙂 det är bara för butiksägare att ta efter
    Sv: jag har fått en liten sak från amelia och det var mascara
    kramar

  2. Hahaha! Alla dom där råden har dom fattat på Carrefour hemma i Torrevieja – har du varit där och hållit kurs, eller?
    🙂

  3. Haha … HAHAHAHA, du är oslagbar kära du!

  4. Klockrent 😀

  5. Hahaha, så klockrent. Tycker att det är väldigt vanligt att det är lägre pris på en vara, men det är inte inlagt i kassaapparaten!

  6. Annars kan man bara låsa dörren så kunderna inte kommer in.

  7. Eller hur?!? Ett tips som jag tror de sprider i min stad är att expiditerna gärna får ta personliga samtal på telefon så de högljutt kan sucka och be den de talar med att vänta en stund ”för det står en kund här….”. Ja, ursäkta att jag är så förmäten att jag vill betala…..

  8. Jag fortsätter här. Dubbelpostar som vanligt på den andra.

  9. Så himla sant… Kram!

  10. Precis som det funkar här med andra ord. Vi kan anordna utbildningsresor till Karibien.
    Du ska dessutom ha larm på grejorna, och slit bort larmet så det går hål på varorna. Ha inga kvittorullar i kassan utan gå och hämta om de tar slut och ring några samtal på vägen. Mobiltelefoner ska ingå till alla anställda med fria samtal.
    Sen kan du också ha bytesrätt/ångerrätt som gäller i 3 timmar, lagom att komma hem och ångra sig, som man har här.

  11. Ja men gud så bra!
    Det låter som en succé! JAG kommer då aldrig att besöka den där butiken, så skönt för innehavaren!
    Asgarv!
    Men visst har man stött på liknande, speciellt irriterande är när personalen hellre pratar med varandra. Jag har ett otal gånger gått ifrån kassan och skiter i att handla när de ser att man väntar, men ändå måste prata ”färdigt”. Det finns ju faktiskt butiker som VILL sälja. Bättre då att gynna dem!

  12. God morgon Krönikören 😀

  13. På det berömda kornet! 🙂

  14. Mitt i prick! Du samlar ihop alla de där åskmolnen (som i teckande serier) som finns ovanför våra huvuden när vi råkar i de där eller liknande situationer, och skriver med en härlig satirisk humor ner dem 🙂

  15. Det är många butiker som följt dina råd har jag märkt!

  16. Anonym

    I vissa affärer är personalen så upptagna med att prata med varandra att de blir sura och förvånade när det dyker upp en kund! Gääsp!!
    Majsan

  17. Helen

    Tack detsamma….nu är det full fart.nä men halv iaf!

    KRamar

  18. Jaa du, några sådana ställen har man träffat på i sin dag,inte gärna återvänder man …!!!
    Tur att de har konkurrenter!/Mormor

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.