Se upp för readjävulen

Vad är det egentligen som händer när man ska reahandla?

I helgen såg jag att min favoritbutik hade 70% rabatt. I själva verket stod det 30-70% rabatt men redan här hade readjävulen kopplat greppet om mig och gjort så att jag bara såg det sista.

Jag är i stort behov av ett par nya blå jeans eftersom mina favoritjeans (i själva verket mina enda par blå jeans) börjar bli så tunnslitna att jag är tvungen att ransonera mitt böjande. Av rädsla för att de helt enkelt ska spricka. Ja, nu blev det ju en liten utvikning här, men hur som helst hoppade jag in i butiken. Blå jeans skulle det bli. Ett par. För det är det som jag behöver.

Men vad är det som händer? Jag är en rätt sansad person. När det gäller att handla kläder, menar jag. Ingen fashionista som måste ha det senaste i stora lass. Tvärtom så hatar jag att prova kläder. Dessutom är plånboken förskräckligt mager så här i januari.

Nej, det måste sitta en liten readjävul nånstans, kanske lite skymd av ett dammigt provhyttsdraperi, och hjärntvättar för fullt. Säkert hånler han också, medan han på något sätt får mig att frångå min plan.

För hur kommer det sig annars att jag kliver ut ur butiken med två par byxor?

Varav inget par på rea?

Och inget av dem är blå jeans?

Dessutom känner jag mig nöjd. NÖJD!!! Men du fattar va?! Det är något djävulskt över det hela.

IMG_2405 (533x800)

Readjävulen, det är en ful fan det.


Kommentarer

15 svar till ”Se upp för readjävulen”

  1. Hahaha… Hvor tit sker det, man kommer hjem med det, man egentlig skulle ha’! Men godt du blev nöjd i alla fald 😉

    Kram

  2. Klart han är inblandad, det MÅSTE han vara! 😉

  3. Är du säker på att han är en han?:)
    Å andra sidan så måste han vara det, en hondjävul skulle aldrig lura en kvinna så där på en rea..nejnej…
    Bra att du är nöjd, trots att plånboken är ännu tunnare nu, men jag tror att de, plånböckerna, är så vana att vara det den här årstiden så det märks knappt i alla fall. Man kan ju passa på att bara se rakt igenom dem som om ingenting har hänt
    kram

  4. Visst är det underligt att bara för det står ta 3 betala för 2 så köper man alltid 3 saker…..ifall man behöver det eller inte. Tror inte hjärnan är inställd på att hantera en REA. Kram

  5. Suck….de där köpmännen/kvinnorna vet hur en slipsten ska dras. Dubbelsuck!

  6. Huvudsaken är att du är nöjd – då är readjävulen det också. Speciellt om du betalt fullpris. Moahahaha!
    🙂

  7. REA måste vara världens bästa marknadsföring. Så står man där mitt i butiken vid det extremt urplockade reastället omgiven av alla de fina nya kläderna som inte är på REA….

  8. Hahaha, så gör jag också, så ja, det måste vara readjävulens fel!

  9. murvlan

    Urbedrövligt. Man vågar inte gå på stan, speciellt inte på reor.
    Samma elände hände mig nyss. Två för ett reapris!
    Kom hem med två onödiga byxor i VITT! Ja vintervitt och vitt, nu hänger de nya i en ostädad garderob, som snarare borde tömmas på det mesta än att få något tillfört.
    Och kläder, ingen vill längre egentligen ta emot ett klädberg.

    1. Krönikören

      Murvlan och Hörni: Skönt att vara i gott sällskap!

  10. *ler* Oja!! Visst kan det vara så.. Men en annan går helt enkelt aldrig in i affärerna..

    Kramar

  11. HAHAHA! LURAD! Men man får väl hoppas på att det var lyckad köp ändå?

  12. Och lurig är han, mycket lurig.

  13. Jag har lycktas undvika rean! Stolt!

  14. Det bästa är nog att bestämma sig minst en månad i förväg att nästa lön skall jag köpa det här för det behöver jag och det vill jag ha, sen gå och suga på det. Själv har jag tyvärr också lite svårt att hålla den principen.
    Frågan är ju egentligen vad som är bäst ? Ett par byxor för 500 som man gillar och använder eller ett par för 150 som hänger i garderoben och man köpte bara för dom var sååå billiga.
    Den där personen som hittade på Shurgard och började hyra ut extra lagringsutrymme åt oss var nog rätt smart.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.